2019-09-25
روش جدید درمان درد آرتروز در کلینیک سناباد

کلینیک سناباد مفتخر است که رویکردها و روش‌های نوین و خلاقانه مدیریت درد آرتروز مانند ریزوتومی یا سوزاندن با امواج فرکانس رادیویی را به مخاطبان خود معرفی می‌کند. اگر خودتان از درد آرتروز رنج نمی‌برید، به احتمال زیاد کسی را از اطرافیانتان می‌شناسید که مبتلا بدان باشد. با این که بسیاری از مردم فکر می‌کنند درد آرتروز مختص زانو، لگن، شانه یا دست می‌باشد، اما موقعیت درد شایع دیگر مفاصل ستون فقرات است.

هر قطعه‌ از مهره‌ها دو مفصل کوچک موسوم به “مفاصل پشتی یا فاست” دارند که استحکام و در عین حال انعطاف‌پذیری ستون فقرات را ممکن می‌سازند. ممکن است التهاب یا تحریک‌پذیری در این مفاصل به وجود بیاید که منجر به درد کمر یا درد گردن خواهد شد؛ این درد با حرکات کششی و بعد از نشستن و ایستادن به مدت طولانی بدتر می‌شود. بسیاری از بیماران به این نکته تأکید دارند که دردشان سال‌ها بدون تشخیص و درمان به حال خود رها شده است. با این حال، کلینیک سناباد مفتخر به معرفی چندین گزینه‌ی مناسب به منظور تشخیص و تسکین این علائم می‌باشد.

روش جدید درمان درد آرتروز در کلینیک سناباد

یکی از اثربخش‌ترین درمان‌ها برای درد مفصل پشتی یا فاست کمر، روش سوزاندن با امواج فرکانس رادیویی یا همان ابلیشن با فرکانس رادیویی (ریزوتومی) است. این روش غیر جراحی و با حداقل تهاجم، با استفاده از حرارت، انتقال درد را کاهش داده یا متوقف می‌کند. امواج فرکانس رادیویی الیاف عصبی انتقال‌دهنده‌ی درد از مفصل به مغز را می‌سوزانند. این روش معمولاً تحت هدایت دستگاه فولوروسکوپی، نوعی دستگاه اشعه X مستقر در اتاق عمل و با اندکی تسکین برای راحتی کار انجام می‌شود. همچنین این روش به صورت سرپایی انجام می‌گیرد؛ بدین ترتیب بیمار این توانایی را خواهد داشت که همان روز به خانه برگردد.

توصیه نهایی در مورد ریزوتومی

بیمارانی که تجربه‌ی ابلیشن با رادیو فرکانس یا همان ریزوتومی را داشته‌اند، عملکرد بهتری نشان داده و داروهای مسکن کمتری مصرف نموده و بدون نیاز به عمل جراحی، سریع‌تر به فعالیت‌های روزمره‌ی خود برمی‌گردند. بیمارانی که از درد کمر راجعه رنج می‌برند و تجربه تزریق آمپول برای انسداد عصب تسکین درد داشته‌اند، کاندید روش سوزاندن با امواج فرکانس رادیویی هستند. اگر به روش‌های نوین و خلاقانه مدیریت درد علاقه‌مند هستید به کلینیک سناباد  واقع در مشهد، خیابان سناباد، بین خیابان‌های ایرج و تکتم مراجعه کنید تا از طریق مشاوره یا متخصصان مجموعه از جمله دکتر مجد محسنی بیرجندی متوجه شوید که این روش درمانی برای شما مناسب است یا خیر.