آیا می دانید چه کسی بهترین جراح مغز و اعصاب مشهد است

2020-02-24
بهترین جراح مغز و اعصاب مشهد

پیش از معرفی بهترین جراح مغز و اعصاب مشهد بهتر است شما را با جزئیات جراحی مغز و اعصاب اینکه برای چه بیماری هایی باید به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کرد آشنا کنیم، مغز و اعصاب از تخصص هایی است که طولانی ترین دوره برای آموزش دارد و پس از گذراندن دوره عمومی باید یک  دور  تخصصی را برای کسب توانایی نشخیص و درمان بیماری بگذرانید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مغز و اعصاب به چه بیماری هایی مربوط می شود

خوب است بدانید حوزه فعالیت  آن شامل جراحی های تومور، جراحی  بیرون زدگی دیواره عروق  یا همان آنوریسم  مغزی،  بیرون آوردن ضایعات و عفونت های مغز، جراحی  کسانی که ضربه مغزی شوند، درمان بیماری پارکینسون، ستون فقرات، درمان کمر درد و بسیاری از دیگر از بیماری های مغز و اعصاب می باشد.

حتما توجه داشته باشید که هر گونه عملی که بخواهید انجام دهید ممکن است حین جراحی  آسیبی به نخاع وارد شود پس باید در انتخاب متخصص خبره دقت کنید در کلنیک سناباد شما می توانید بهترین جراح مغز و اعصاب مشهد را  پیدا کنید.

برای چه نوع بیماری نیاز مراجعه به جراح مغز و اعصاب نیست

بیماری هایی مانند MS در حیطه کار و تخصص جراح مغز و اعصب نیست اما برای بیماری هایی مانند صرع ، سردرد ها و میگرن   باید به کسی که متخصص داخلی مغز و اعصاب است مراجعه کنید  و اگر نیاز به جراحی داشتید. آن پزشک شما را به جراح مغز و اعصاب معرفی خواهد کرد.

لازم به ذکر است  قدم اول برای هر بیماری رفتن به پزشک عمومی است، پزشک پس از بررسی های لازم از سوابق بیماری و علائمی که دارید در صورت حاد بودن وضعیت شما  یک متخصص یا جراح مغز و اعصاب به شما معرفی می کند در کلینیک سناباد نیز می توایند بهترین جراح مغز و اعصاب مشهد را بیابید.

شایان ذکر است پزشکان مغز و اعصاب و جراحان  به دو دسته تقسیم می شوند که هریک کار خاص خود را انجام می دهند اگر هنگام مراجعه به یک ساختمان پزشکی به تابلو هایی که پزشکان نصب کرده اند توجه کنید متوجه برخی  عنوان ها مانند فلوشیپ یا فوق تخصص خواهید شد از این رو برای آنکه بدانید  برای درمان بیماری خود به چه پزشکی می توانید مراجعه کنید در ادامه با ما همراه باشید این مقاله به شما کمک می کند تا تفاوت پزشک مغز و اعصاب با جراح مغز و اعصاب  را درک کنید.

بهترین جراح مغز و اعصاب مشهد

متخصص مغز و اعصاب چه کسی است

متخصص مغز و اعصاب یا به اصطلاح نورولوژی، کسی است که در زمینه برخی از بیماری های مغز و اعصاب و ستون فقرات تخصص خاص خود را دارد ، اما این مواردی که گفته شد نیازی به جراحی ندارند در کل می توان به این نتیجه رسید که یک متخصص مغز و اعصاب  فقط به درمان بیماری هایی که نیاز به جراحی ندارند می پردازد.

شاید برای شما پیش بیاید که  بدانید بیماری مغز و اعصاب  چه نوع بیماری است یا چه علائمی دارد، برای آنکه بفهمید این مواردی که گفته شد دقیقا چه چیزی هستند باید اطلاعاتی از سیستم عصبی را بدست بیاورید.

حال سیستم عصبی شامل دو بخش جدا گانه  دستگاه عصبی مرکزی شامل مغز و نخاع و دستگاه عصبی محیطی از مجموعه ی نورن ها و رشته های عصبی تشکیل شده است، بخش محیطی رابط بین مغز و نخاع می باشد،  در صورتی که شما علائمی مانند سردرد، تشنج ناگهانی، اختلال در شنوایی، داشتید می توانید از متخصص مغز و اعصاب کمک بگیرید.

در بعضی شرایط حاد که نیاز به عمل جراحی داشته باشد متخصص مغز و اعصابی که به آن مراجعه کردید شما را به یک جراح ارجاع می دهد پیشنهاد می کنیم برای یافتن بهترین جراح مغز و اعصاب مشهد به کلینیک سناباد مراجعه کنید.

بهترین جراح مغز و اعصاب مشهد چه کسی است

جراح مغز و اعصاب یا همان نوروسرجی  دکتری است که با جراحی می تواند بیماری های مغز و ستون فقرات شما را درمان کند، همچنین به درمان تومور های مغزی و نخاعی ،اختلال های درون عروق مغز، ضایعات و صدمه هایی که به نخاع وارد شده، دیسک کمر و گردن نیز بپردازد، اگر شما دارای یکی از این مواردی که گفته شد می باشید می توانید از طریق کلینیک سناباد بهترین مغز و اعصاب مشهد را بیابید.

لازم به ذکر است یک جراح زمانی به این توانایی دست پیدا می کند که دوره هفت ساله تخصصی پزشکی را و چهار الی شش سال نیز به عنوان دستیار جراحی  مشغول کار شده باشد، دوره های بسیاری وجود دارد که نام هایی مانند بورد تخصصی و فلوشیپ را به آن اختصاص می دهند.

شایان ذکر است جراحی مغز و اعصاب به عنوان یک رشته حرفه ای و بسیار حساس است که یک جراح باید در آن زمینه که می خواهد دوره های خود را بگذراند  و تخصص خود را افزایش دهد، این دوره ها شامل  جراحی عروق مغزی، مغز و اعصاب اطفال، و ستون فقرات است در کلینیک سناباد پزشکان متعددی وجود دارند که این دوره ها را گذرانده اند و به عنوان بهترین جراح مغز و اعصاب مشهد شناخته شده اند.

دوره فلوشیپ چیست

یک دوره تکمیلی دانشگاهی در رشته مغز و اعصاب است که بعد از گذراندن دوره تخصص  می توانید آن را بگذرانید فلوشیپ جراح مغز و اعصاب شامل مواردی همچون  جراحی قاعده جمجمه، استروتاکسی، ستون فقرات است.

اما برای متخصص مغز و اعصاب مواردی دیگر مانند  درد، ام اس، سکته مغزی، نوروفیزولوژی می باشد. در کلینک سناباد متخص و جراحان زبردستی وجود دارند که به  عنوان بهترین جراح مغزو اعصاب مشهد شناخته شده اند.

توضیحات تکمیلی در باره بیماری مغز واعصاب (نورلوژی)

هنگامی که مغز یا اجزای آن بر اثرعوامل متعددی که ممکن است به آن آسیب وارد  شود بسیاری از قسمت های بدن دچار مشکل  و تحت تاثیر قرار می گیرد مانند حافظه، قدرت تکلم و…قطعا شما از بیماری هایی مانند آلزایمر و سکته مغزی با خبر هستید، این مواردی که گفته شد مربوط به وجود یک مشکل سیستم مغز می باشد، البته با توجه به نوع  مشکلی که به وجود می آید نوع بیماری نیز متفاوت است.

از این رو بیماری های مغزی که به وجود می آیند را می توان به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد که عبارت اند از:

آسیب های مغزی

اغلب آسیب هایی که به وجود می آیند معمولا در اثر یک ضربه ناگهانی به سر ایجاد می شوند که باعث خونریزی مغزی خواهند شد ، به سبب خونریزی پیش آمده مغز شما توانایی ارسال پیام به  سایر اندام ها را از دست می دهد.

علائمی همچون سردرد همراه با سرگیجه، حالت تهوع ، استفراغ، اختلالات گفتاری، بینایی،  بی حس شدن  اندام ها و اختلال در حافظه می شود. در کلینیک سناباد جراحان زبده ای وجود دارند که می توانند شمارا یاری دهند  این جراح ها به عنوان بهترین جراح مغز و اعصاب مشهد شناخته شده اند.

امروزه با توجه به افزایش عمل های جراحی در قسمت های مختلف صورت که برای زیابیی بیشتر انجام می دهند  ممکن است با چنین اختلالاتی مواجه شوید، از جمله مهم ترین این اختلالات شامل موارد ذیل می باشد

• خون ریزی شدید که باعث لخته شدن خون در مغز خواهد شد
  • شکسته شدن استخوان جمجمه
  • آنوریسم مغزی
  • سکته مغزی
  • مننژیت

در کلینیک سناباد جراح های توانمندی وجود دارند که قادر به تشخیص و درمان  آن ها هستندو به عنوان بهترین جراح مغز و اعصاب مشهد شناخته شده اند.

انواع تومور مغزی و نخاعی

تومور ها به عنوان خطرناک ترین نوع بیماری در جهان شناخته شده اند  که دلیل اصلی به وجود آمدن  تومور  تشکیل توده های اضافه در مغزو نخاع فرد می باشد اما در اغلب موارد نیز ممکن است  منشا آن  از یک ناحیه دیگر باشد.

تومور هایی که در نواحی دیگر تشکیل می شوند به تومور متاستاتیک معروف هستند و اولین و آخرین راه برای درمان آنها جراحی مغز و یا نخاع می باشد، از این رو برای درمان  آن ها فقط  جراح مغز و اعصاب توانایی حل مشکل را دارد .

در کلینیک سناباد جراح های بسیاری وجود دارند که  تخصص و حرفه ی آن ها مربوط  به تشخیص  و درمان  تومور های مغزی  هست که به عنوان بهترین جراح مغز و اعصاب مشهد  نیز شناخته شده اند.

و اما برای پی بردن به اینکه تومور مغزی داریم یا نه  باید به موارد زیر که جز علائم  شایع این بیماری است توجه کنیم .

• سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ مداوم
  • بروز تشنج ناگهانی که علت آن مشخص نیست
  • تغییر در اخلاق و رفتار بیمار
  • بروز مشکلات تعادلی و حرکتی
  • به وجود آمدن اختلالاتی در بینایی و شنوایی

بیماری های مربوط به نورولوژیک

این گونه از بیماری ها کلیه اجزای  مغز را در بر می گیرند ، در اکثر موارد علاوه بر علائم جسمی در بیمار  اختلالاتی در تغییر شخصیت  وی  و همچنین اختلال در حافظه بروز می دهد. از جمله  بیماریی هایی که به نورولوژیک مربوط می شود به موارد ذیل می توان اشاره نمود:

• بیماری آلزایمر
  • بیماری هانتیگتون
  • بیماری اسکلروز جانبی
  • انواع دمانس

درمان اختلالاتی که گفته شد  به وسیله متخصص مغز و اعصاب صورت می گیرد اما اگر بروز این عوامل ناشی از یک مورد خاص مانند وجود تومور باشد متخصص شما را به جراح ارجاع خواهد داد.

می توانید به کلینیک سناباد مراجعه کنید و جراح مورد نظر خود را بیابید لازم به ذکر است که جراحان این مرکز به عنوان بهترین جراح مغز و اعصاب مشهد شناخته شده اند.

اختلالات روانی

بسیاری از افراد فکر می کنند برای بروز اختلالات روانی نیاز به یک روانشانس دارند، اما بد نیست بدانید که متخصصین مغز و اعصاب  علاوه بر درمان بیماری های مغزی می توانند اختلالات روانی همچون اختلال دوقطبی، جنون جوانی و… را برطرف کنند.

اما اصول کار آن ها تجویز دارو است و مانند روانشاسان از طریق مشاوره این کار را انجام نمی دهند.

جراحی ستون فقرات توسط بهترین جراح مغز و اعصاب مشهد چگونه انجام می شود

این جراحی با توجه به حساسیت بالایی که دارد باید توسط یک جراح زبر دست انجام شود و نواحی که مورد جراحی قرار می گیرد شامل موارد زیر است.

• کمر و گردن و ناحیه توراسیک
  • تنگی کانال نخاعی
  • تومورهای ستون فقرات
  • عفونت و التهاب ستون فقرات
  • لغزندگی یا سرخوردگی ستون فقرات
  • اسکلولیز یا انحراف ستون فقرات

جراحی آئوریسم مغز چیست

آئوریسم مربوط به عروق مغزی است و به عنوان خطرناک ترین مشکل در عروق شناخته شده این مشکل  با نازک شدن جداره رگ  های درون مغز  پدید می آید که موجب پاره شدن رگ ها و خونریزی درون مغز خواهد شد.

در این حالت اگر خونریزی متوقف شود  باید خیلی سریع بیمار را جراحی کرد اما اگر متوقف نشود بیمار به کما می رود و موجب مرگ مغزی وی خواهد شد علائم آن شامل سردرد شدید، حالت تهوع ناگهانی و کاهش سطح هوشیاری می باشد.

هیدروسفالی چیست  و جراحی آن چگونه است

در اکثر موارد این بیماری در کودکانی که تازه متولد می شوند پدید می آید معمولا در هر 1000 تولد 1  نوزاد به این بیماری دچار می شود  هیدروسفالی  یک اختلال در به وجود آمدن مایع مغزی نخاعی  و یا جذب آن در سر است که باعث افزایش حجم مایع در سیستم عصبی می شود.

علت بروز بیماری هیدروسفالی

زمانی این بیماری پدید می آید که مغز انسان مقداری بیش از حد مجاز مایع مغزی را جذب کند شایان ذکر است نوزادانی که تازه متولد شوند بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند اما  هیدروسفالی در افراد بزرگسال  نیز با رشد غیر طبیعی سر یا وارد آمدن آسیب به سر پدید می آید.

در جراحی هیدروسفالی  از روش های متعددی استفاده می کنند  که شامل  موارد زیر است

• شانت ونتریکولو پرینتال
  • شانت ونتریکولاتریال ( یا همان لوله عروقی)
  • شانت ترویلدسن ( که فقط در هیدروسفالی های مسدود شده موثر است)
  • درصورت غیر قابل استفاده بودن شانت هایی که گفته شد از شانت ونتریکولوپرولار استفاده می کنند

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کافی راجع به  بهترین جراح مغز و اعصاب مشهد را دریافت کرده باشید.همچنین  شما می توانید برای دریافت  قبلی  به سایت www.sanabadclinic.com مراجعه کنید و سوالات خود را حضوری بپرسید.