درمان کمردرد با لیزر مشهد چه مزیت هایی به دنبال دارد؟

2020-01-22
لیزر درمانی چیست ؟

درمان کمردرد با لیزر مشهد یکی از کم عوارض ترین راهکار ها برای بهبود درد می باشد. یکی از رایج ترین درد هایی که عمدتاً در سنین بالا پدیدار می شود کمردرد است که در اثر عوامل متعددی مانند جابه جایی اجسام سنگین، آسیب در حین ورزش و یا حوادث رانندگی ایجاد می شود. در تصورات غلط افراد این موضوع به درستی وجود دارد که تنها راه درمان کمردرد از طریق عمل جراحی است که صد البته این مورد آخرین راهکار پیشنهادی می باشد.در کلینیک سناباد مشهد متخصصین درد شناسی عضلانی و استخوانی با کمک لیزر تا به حال توانسته اند بیماران بسیاری را درمان کنند و از این طریق توانایی های خود را به همگان اثبات کنند. جهت آشنایی بیشتر با لیزر درمانی با ما همراه باشید.

معمولاً در چه سنینی شاهد بروز کمردرد های وخیم هستیم؟

طی بررسی های شکل گرفته توسط متخصصین آسیب شناسی مشخص شده است که اولین نشانه های کمردرد در سنین 30 سالگی به بعد نمایات می شود. از همان دوران به مرور روند تغییر شکل در ناحیه ی مهره های کمر ایجاد می شود تا جایی که طریقه ی نشستن و یا ایستادن افراد در ظاهر ماجرا نیز عوض می شود. این مشکل اگر که در اولین فرصت تحت درمان قرار بگیرد به وسیله ی فیزیو تراپی و ورزش قابل درمان است اما با گذر زمان درد کهنه تر می شود تا جایی که درمان با لیزر و یا حتی جراحی با لیزر توسط پزشکان پیشنهاد می شود.

چه عاملی بیشترین اثر گذاری را در بروز کمردرد دارد؟

کمردرد های ساده از دوران نوجوانی و جوانی به علت عدم نشستن صحیح و راه رفتن مناسب و حتی استفاده از کوله های سنگین برای کودکان و نوجوانان شروع می شود تا جایی که در سنین بالاتر با جابه جایی مهره های کمر این درد ساده به دیسک تبدیل شده و باعث ایجاد درد های عصبی می شود که تحمل کردن آن نسبتاً دشوار است.

در میان مهره های کمر انسان ها بالشتک هایی از جنس غضروف وجود دارد که جا به جایی مهره های کمر بدون درد را میسر می سازد. همچنین این بالشتک ها در میان مهره های کمر همانند یک ضربه گیر عمل می کنند و اجازه ی بروز هیچ گونه دردی در این ناحیه را نمی دهند تا جایی که خود دچار بیرون زدگی می شوند. درچنین شرایطی مهره ها به صورت مستقیم با یک دیگر برخورد داشته و در صورت تکان خوردن دچار سایدگی شده و درد شدیدی ایجاد می کنند.

در روش درمان کمردرد با لیزر مشهد شاید مقداری مراحل درمانی طول بکشد اما به دست آوردن سلامت از این طریق دائمی خواهد بود.

لیزر درمانی

لیزر درمانی چیست؟

اغلب مردم به این روش نسبتاً جدید درمانی با دید منفی می نگرند و یا آن را با اشعه ی رادیو اکتیو اشتباه می گیرند؛ در صورتی که لیزر درمانی کمترین عوارض را بر روی جسم بیمار دارد مگر آن که بیمار بخواهد به صورت مستقیم به اشعه نگاه کند که به چشمانش آسیب برسد. اما در رابطه با وجود این مشکل دکتر به بیمار عینک های مخصوصی تحویل می دهد تا از چشمانشان محافظت کنند و یا اخطار می دهند تا پایان جلسه درمان به حالت خواب چشمانشان را ببندند.

چگونگی درمان دیسک کمر با کمک لیزر درمانی

درمان کمردرد با لیزر مشهد با کمک امواج مادون قرمز انجام می پذیرد. در این روش با نفوذ امواج نوری به زیر پوست بدن در مرحله ی اول درد بهبود میابد و به مرور زمان جریان خون در بافت های آسیب دیده افزایش پیدا می کند که در نهایت با  تحریک سلول ها روند بهبودی بیمار آغاز می گردد.

لیزر درمانی چگونه انجام می شود

تمامی مواردی که در لیزر درمانی به ان ها توجه می شود

• وضعیت جسمی بیمار و این که بیمار تا چه حد تحمل درد را دارد
  • اهداف درمانی برای بهبود بیرون زدگی دیسک
  • شدت پالس های انرژی
  • و عمق نفوذ انرژی نوری به زیر پوست

در تحقیقات به عمل آمده نشان داده شده است که درمان کمردرد با لیزر مشهد می تواند درد های مزمن و یا خفیف را بهبود ببخشد و بهترین اثر گذاری را بر روی نواحی آسیب پذیر بگذارد.

روش های مختلف لیزر درمانی

برای درمان انواع بیماری ها به وسیله ی لیزر از دو روش استفاده می شود که یکی روش لیزر کم توان و یا همان لیزر سرد است و دیگری لیزر پرتوان و یا همان لیزر گرم است. در گذشته از لیزر کم توان در فیزیوتراپی ها استفاده می شد و از لیزر پرتوان تنها در جراحی ها. اما امروزه هردوی این روش های درمانی یک حیطه ی جداگانه برای خود دارند که در مواردی خاص که متخصص مربوطه صلاح ببیند از میان آن ها یکی را برای درمان انتخاب می کنند.

تاثیرات لیزر پر توان بر روی درمان کمردرد

در مقایسه ی به عمل آمده بر روی تاثیرات هر دو لیزر بر روی درمان کمردرد نشان داده شده که کاربرد لیزر پرتوان برای آسیب های عمقی بیشتر است زیرا این لیزر می تواند انرژی خود را تا 4 سانتی متر به زیر پوست بدن انتقال دهد در حالی که لیزر کم توان تنها قادر است تا عمق نیم سانتی متری پوست انرژی ذخیره شده ی خود را ارسال کند به همین علت بیشتر برای درمان آسیب های سطحی مورد استفاده قرار می گیرد.

مزیت لیزر پر توان در درمان بیماری ها

منظور ما در این جا از بیماری درد های متعدد در ناحیه کمر می باشد که برای درمان آن ها طبق دستور پزشکان متخصص کلینیک سناباد مشهد از لیزر پرتوان استفاده می شود.

• درمان کمردرد با لیزر مشهد موجب می شود که تورم ایجاد شده در بافت آسیب دیده کاهش یابد که همین موضوع به مرور درد را به شدت چشمگیری کاهش می دهد تا جایی که طی یکی دو جلسه ی ابتدایی درمان بیمار احساس خوش آیندی دارد.
  • موادی در این روش درمانی ترشح می شود که بر روی درد اثر مستقیم می گذارد و همانند مسکنی در بدن بیمار عمل می کند.
  • با افزایش قطر رگ های خونی بدن در طی فرآیند درمانی جریان خون افزایش یافته و از این طریق بیمار شاهد بهبودی زود به هنگام آسیب های جسمی خود می باشد.
  • کلاژن های آسیب دیده طی چندین جلسه درمانی با تولید فیبروبالست های بیشتر ترمیم می شوند.

فیبرو بالست یک مواد تولید کننده کلاژن در بدن می باشند و خود کلاژن نیز اشاره دارد به یکی از مهم ترین بافت های زیر پوستی بدن انسان که سرچشمه ی بیشتر آسیب های جسمانی می باشد.

• آسیب های وارده به رشته های عصبی بهبود پیدا می کنند که پس از آن درد های شدید و خواب رفتگی اعضای بدن به کلی رفع می شود.

از دیگر کاربرد های لیزر در بهبود بیماری ها

• درمان رماتیسم و دیگر آسیب های مفصلی
  • بهبود درد در تمامی نقاط بدن مانند سردرد، درد در ستون فقرات و…
  • درمان درد های استخوانی و ماهیچه ای که عمدتاً در حین ورزش ایجاد می شوند.
  • درمان التهاب ها در تمامی اعضای بدن خصوصاً شانه و زانو که از حساسیت بیشتری برخوردارند.
  • درمان درد های عصبی در نواحی مختلف
  • بهبود سیاتیک و دیگر بیماری ها!!!

چه کسانی نمی توانند از روش های مختلف لیزر درمانی استفاده کنند؟

در صورتی که مایلید برای درمان کمردرد با لیزر مشهد به کلینیک سناباد مراجعه کنید بایستی در جریان باشید که برخی از افراد با شرایط خاص نمی توانند از این روش استفاده کنند زیرا با این کار به دیگر اعضای بدن خود آسیب وارد می کنند. هرچند که پزشکان با تجربه ی مرکز پیش از هر تصمیمی تمامی شرایط بیمار را در نظر می گیرند و جواب آزمایشات را مورد بررسی دقیق قرار می دهند. در نهایت طی یک مشاوره ی خصوصی با بیمار بهترین روش درمانی را به او پیشنهاد می دهد.

• بروز کمردرد در بانوان باردار امری طبیعیست اما آن هلا قادر نیستند که از لیزر برای درمان مشکلات خود استفاده کنند زیرا با این کار عوارض ناشی آن بر روی جنین اثرات ناخوش آیندی می گذارد.
  • در زمان هایی که بیماری به شدت پیشرفت کرده و دیگر درمان با لیزر پاسخگو نیست. ( تشخیص این مورد تنها با نظر پزشک و بررسی های متعدد امکان پذیر است)
  • برخی از افراد در ناحیه قفسه سینه از پیس میکر استفاده کرده اند که این موضوع یک دلیل قانع کننده برای عدم استفاده از لیزر درمانی می باشد.

چگونگی درمان دیسک کمر به وسیله ی جراحی با لیزر

در برخی بیماران دیده شده که دیسک با کمی جابه جایی باعث می شود که درد شدید و غیر قابل تحملی ایجاد شود که بیمار قادر نباشد درد را حتی برای مدت کوتاهی تحمل کند در چنین شرایطی پزشک پیشنهاد عمل با لیزر را صادر می کند. این عمل بار ها انجام شده و نتیجه ی رضایت بخشی برای بیماران به دنبال داشته است.

در طی این عمل جراحی بیمار کمتر از 7 ساعت پس از خروج از اتاق عمل در بیمارستان بستری می شود و تنها 1 ساعت را در اتاق جراحی به سر می برد. در این گونه عمل جراحی بر خلاف جراحی باز بیمار نیازی به هیچ داروی بیهوشی ندارد و تمامی مراحل درمانی با کمک بی حسی موضعی انجام می شود.

این روش نیز یکی دیگر از راهکار های درمان کمردرد با لیزر مشهد پس از درمان به وسیله ی لیزر پرتوان می باشد که تنها در مواردی خاص از آن کمک گرفته می شود.

هزینه ی درمان کمردرد به وسیله ی لیزر مشهد

از آن جایی که بیشترین آسیب های مهره کمر در انتظار افرادیست که در خط تولید محصولات فعالیت می کنند و یا به عنوان کارگر وظیفه ی جابه جایی کالاهای سنگین را بر عهده دارند؛ فاصله از کار باعث می شود منبع درآمد آن ها از میان برداشته شود و یا حتی به صورت کلی از کار اخراج شوند بنابراین پیدا کردن یک روش ساده و سریع برای بهبود کمردرد می تواند مناسب ترین راه و به قول معروف مقرون به صرفه ترین راه باشد.

دلایل یاد کردن از لیزر درمانی به عنوان کم هزینه ترین راهکار بهبود بیماری

• عدم استفاده از دارو:
  • این روز ها تحریم و تورم شدید حاکم بر کشور باعث شده است هزینه ی خرید دارو به شدت افزایش یابد به همین علت هرچه بیماران از خوردن دارو های متعدد معاف شوند در هزینه ی تحمیلی صرفه جویی به عمل آورده اند. این که در درمان با لیزر هیچگونه دارویی برای بیمار تجویز نمی شود مگر با درخواست خودش به وضوح برتری این روش را به دیگر راهکارهای درمانی نشان می دهد.

• عدم بستری طولانی مدت در بیمارستان:
  • پرداخت هزینه تخت بیمارستان و دیگر خدمات دریافت شده از معضل هاییست که اکثر بیماران با آن مواجه هستند اما در روش درمان با لیزر بیمار هیچگونه نیازی به بستری در بیمارستان ندارد مگر آن که بیمار به علت شرایط خاص بخواهد از روش جراحی با لیزر استفاده کند که آن هم مدت بستری کمتر از یک شبانه روز می باشد.

• کاهش بازه زمانی درمان: دراین روش، درمان بیماری چیزی فراتر از تصور سرعت میابد و این موضوع کمک می کند بیمار بتواند خیلی سریع به کار سابق باز گردد و به کسب درآمد بپردازد. این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی کاهش هزینه ی درمان ندارد اما باعث می شود پرداخت هزینه برای بیمار ساده تر انجام شود.

سخن پایانی

با وجود این مزیت ها برای درمان کمردرد با لیزر مشهد افرادی که مایل به مشاوره با متخصصین کلینیک سناباد جهت آغاز مراحل درمانی خود هستند می توانند از طریق آدرس اینترنتی sanabadclinic.com  به وب سایت کلینیک مراجعه کرده و از طریق شماره تلفن های موجود جهت دریافت وقت قبلی اقدام کنند.

ارسال شده در بیماری‌ها, مقالات