تزریق داخل مفصلی در کلینیک سناباد

1 2019-09-24
تزریق داخل مفصلی در مشهد

به محل اتصال استخوان‌ها با یکدیگر مفصل می‌گویند و همه جای بدن می‌توان مفاصل متعددی پیدا کرد. به لطف همین مفاصل است که ما به راحتی حرکت می‌کنیم و بدنمان انعطاف‌پذیری دارد، اما همین حرکات، مفاصل را در معرض خطر آسیب یا التهاب دردناک قرار می‌دهند. درد مفصلی در تمام سنین وجود دارد و مکانیسم‌های مختلفی، از جمله آسیب حاد و تخریب مفصل برای بروز آن مطرح شده است. بسیاری از بیمارانی که به کلینیک سناباد مراجعه می‌کنند، به دنبال راه‌حل‌های درمان درد می‌گردند و این سؤال پیش می‌آید که اگر فیزیوتراپی و داروهای بدون نیاز به نسخه، درد آن‌ها را تسکین نداد، آیا می‌توانند از تزریق داخل مفصلی و دیگر درمان‌های باقی‌ماننده استفاده کنند یا نه.

درد مفاصل را می‌توان توسط روشی با حداقل تهاجم، موسوم به تزریق داخل مفصلی درمان کرد. این تزریقات معمولاً با استفاده از داروهای بی‌حسی صورت می‌گیرند؛ همان داروهایی که دندانپزشکان برای بی‌حس کردن موقتی موضعی استفاده می‌کنند. در روش تزریق داخل مفصلی، داروهای بی‌حسی با داروهای ضد التهابی مثل کورتیکوستروئیدها ترکیب می‌شوند تا انباشت سلول‌های عامل التهاب هم در دراز مدت کاهش یابد. استفاده از بی‌حسی موضعی هدف تشخیصی هم دارد؛ چون تسکین موقتی درد با بی‌حس کردن مشارکت یک مفصل را در ایجاد درد تأیید را رد خواهند کرد.

با این که تزریق داخل مفصلی داروهای بی‌حسی و کورتیکوستروئید عارضه‌ی مفصلی را برای همیشه تغییر نخواهد داد، اما قادر است چرخه‌ی درد و التهاب را فرو ریزد و به فرد اجازه دهد تا ورزش یا فیزیوتراپی را از سر گیرد، تا بدین طریق ساختارهای حمایت‌کننده از مفصل جان تازه‌ای بگیرند.

تزریق داخل مفصلی در کلینیک سناباد

حرف آخر

تزریقات داخل مفصلی معمولاً تحت هدایت دستگاه فولوروسکوپی نوعی دستگاه اشعه X مستقر در اتاق عمل و به صورت سرپایی انجام می‌شود. آماده‌سازی و طول انجام تزریق به طور عادی 20 دقیقه زمان می‌برد و در کمترین زمان ممکن می‌توان فعالیت‌های روزمره را از سر گرفت. در صورتی که شما زائرین محترم در مشهد و یا همشهریان گرامی، از درد مفصلی حاد یا مزمن رنج می‌برید،‌ می‌توانید با مراجعه به کلینیک سناباد، واقع در خیابان سناباد و بین خیابانهای ایرج و تکتم توسط متخصص مربوطه، دکتر مجد محسنی بیرجندی تحت درمان قرار بگیرید.