درمان میگرن با بوتاکس در کلینیک سناباد

2019-09-24
درمان میگرن با بوتاکس در کلینیک سناباد مشهد

در حالیکه بیشتر ما تنها در مورد خاصیت صاف‌کنندگی چروک صورت توسط بوتاکس می‌دانیم. بسیاری از افراد آگاه نیستند که چگونه درمان میگرن با بوتاکس از طریق پیشگیری از انقباضات عضلانی که منجر به میگرن می‌شود نیز کمک‌کننده است. شروع مصرف بوتاکس برای میگرن به اواسط دهه 1990 برمی‌گردد. زمانی‌که به بیماران برای دیگر عارضه‌ها تزریق می‌شد. بهبود درد ناشی از میگرن مزمن را نیز ذکر می‌کردند. در سال 2010، بعد از سال‌ها تحقیق و جمع‌آوری داده‌ها، FDA درمان میگرن با بوتاکس را تایید کرد. ما مفتخریم که این روش درمانی را برای آسایش بیماران‌مان در کلینیک سناباد و توسط دکتر مجد محسنی بیرجندی ارائه می‌دهیم.

اگرچه تزریق بوتاکس به یک راه‌حل تزریقی رایج تبدیل شده است، ممکن است هنوز هم برایتان عجیب باشد که این ماده دقیقاً چیست و چگونه به کاهش میگرن کمک می‌کند. بوتاکس فرم بسیار رقیق سم بوتولینیم است که با بلوک آزادسازی ماده شیمیایی استیل کولین از سلول‌های ماهیچه‌ای که سیگنال را به فیبرهای عضلانی منتقل می‌کنند، کار می‌کند. با هدف‌گرفتن نقاط خاص تحریکی، می‌توان عضلات را شل کرد تا بدین طریق  از فشرده‌شدن اعصاب که در نهایت منجر به میگرن خواهد شد، جلوگیری کرد.

درمان میگرن با بوتاکس در کلینیک سناباد مشهد

بسته به این که بهترین روش از دیدگاه پزشک مربوطه، کدام روش است؛ می‌توان بوتاکس را از طریق سوزن کوچکی به نقاط متعددی در سر یا گردن تزریق کرد. به دلیل اینکه تاثیر تزریق بوتاکس‌ برای همه انواع سردردها مشخص نشده است، به همین خاطر نتایج تزریق ممکن است از بیماری به بیمار دیگر متفاوت باشد. لازم به ذکر است که شایع‌ترین عارضه جانبی برای تزریق بوتاکس، گردن‌درد می‌باشد که می‌توان با قراردادن بسته‌های یخ بر روی محل، شدت آن را کاهش داد.

توصیه نهایی

درمان میگرن با بوتاکس به طور معمول برای بیمارانی که بالای 18 سال هستند و بیش از 14 مرتبه سردرد در ماه را تجربه می‌کنند و یا به روش‌های درمانی دیگر پاسخ نداده‌اند توصیه می‌شود. براساس این معیار، هم‌اکنون بیشتر شرکت‌های بیمه، بوتاکس را به عنوان درمانی برای میگرن می‌شناسند که میزان در دسترس بودن این روش درمانی برای بیماران بسیار گسترش یافته است. ما مفتخریم که تزریق بوتاکس را به عنوان یک راه حل درمانی امن و موثر برای درد میگرن مزمن، در کلینیک سناباد و توسط دکتر مجد محسنی بیرجندی به بیماران ارائه می‌دهیم. در صورتی که در نزدیکی شهر مشهد و خیابان سناباد زندگی می‌کنید و از سردرد ناشی از میگرن مزمن رنج می‌برید، می‌توانید با مراجعه به کلینیک سناباد، با متخصص مربوطه، دکتر مجد محسنی بیرجندی در مورد اینکه آیا تزریق بوتاکس روش درمانی مناسبی برای شما هست یا نه مشورت کنید.