درمان شکستگی ستون فقرات در مشهد به چه صورت انجام می شود ؟

2020-03-02
شکستگی ستون فقرات

علت شکستگی ستون فقرات چیست ؟

تصادفات رانندگی ، سقوط از ارتفاع ، فعالیت های ورزش ، دعوا و خشونت ، فعالیت های متفرقه و … امروزه دلیل شکستگی ستون فقرات این موارد هستند اما بیماری هایی مثل پوکی استخوان ، تومور های ستون فقرات و… نیز موجب شکستگی ستون فقرات می شوند. 80 درصد افرادی که با این مشکل مواجه می شوند سن آن ها بین 18 تا 25 سال و افرادی که سن آن ها 50 سال است. این نوع شکستگی 4 درصد در مردان بیشتر از زنان است.

علائم شکستگی ستون فقرات چیست ؟

علائم شکستگی ستون فقرات بستگی به شدت آسیب و محل شکستگی ستون فقرات دارد. علائم شکستگی ستون فقرات درد در پشت و گردن ، بی حسی بدن ، گز گز کردن بدن ، ضعف ، تغییرات روده و مثانه و فلج شدگی است. منظور ما از فلج شدگی از دست رفتن توانایی حرکت های دست و پا و بازوها است که علت آن آسیب دیدن طناب نخاع بدن است. اما تمام شکستگی های ستون فقرات باعث فلج شدن و آسیب دیدن در طناب نخاعی بدن نمی شوند که باعث فلج شدن فرد شود. شما می توانید در زمان احساس کردن و یا هنگام برو این مشکل به کلینیک های درمان شکستگی ستون فقرات مشهد مراجعه کنید.

درمان شکستگی ستون فقرات

چگونه می شود شکستگی ستون فقرات را تشخیص داد ؟

پیرا پزشکان در هنگام مواجه با بیمارانی که علائم شکستگی ستون فقرات دارند باید بیمار را به اورژانس ( ای آر ) انتقال دهند پزشکان این بخش اول تنفس بیماران را ارزیابی می کنند و معاینه های فیزیکی از ستون فقرات را انجام می دهند اما تا مشخص شدن جواب تست تشخیص درمان شکستگی ستون فقرات مشهد باید گردن ، پشت و صورت کاملا ثابت نگه داشته شوند تا آسیب دیدگی بیشتر نشود.

از رایوگرافی با اشعه ی ایکس برای مشاهده ی مهره های استخوانی در ستون فقرات استفاده می شود و پزشک می تواند شکستگی مهره ها را ببیند و تشخیص دهد که بتواند با تشخیص درست و بجا بیمار را عمل جراحی کند.

اسکن توموگرافی کامپیوتری با سی تی اسکن یکی از تست های ایمنی و غیر تهاجمی است که با استفاده از اشعه ی ایکس و کامپوتر برای تصاویر دو بعدی انجام می شود. از این روش می توان برای مشاهده ی تغییرات ساختاری در استخوان ها نیز استفاده کرد.

درمان شکستگی ستون فقرات مشهد

حفظ تراز ستون فقرات

بی حرکت کردن ستون فقرات در زمان دوره ی بهبودی

کنترل کردن درد با ایجاد محدودیت هایی برای حرکت کردن

روش اینسترومنتیشن و فیوژن برای درمان شکستگی ستون فقرات مشهد :

این نوع روش جراحی برای درمان شکستگی ستون فقرات نا پایدار مناسب می باشد فیوژن به الحاق دو مهره توسط پیوند استخوان ها گفته می شود که به وسیله ی ابزارهای سختی مثل پلیت ، میخ ، قلاب و… محکم کنار هم دیگر نگه داشته می شوند هدف از این کار متصل کردن دو مهره ی بالایی و پایینی جهت تشکیل شدن تکه ای یکپارچه از استخوان است اما تشکیل آن چندین ماه یا حتی بیشتر ممکن است طول بکشد.

ورتبروپلاستی و کیفو پلاستی برای درمان شکستگی ستون فقرات در مشهد :

روشی کم تهاجمی است که برای درمان شکستگی های ناشی از پوکی استخوان و تومور های ستون فقرات می باشند کاربرد دارد. در این روش اول یک بالون وارد بدن شده و باد می شود تا قبل از پر کردن فضای موجود با سیمان استخوانی مهره ی جمع شده و در آخر منبسط شوند.

روش انجام ترزیق ترانس فورامینال برای درمان شکستگی ستون فقرات مشهد چگونه انجام می شود ؟

تزریق استروئید به داخل فضای اپیدورال از مراحل درمانی ثابت و تایید شده در بیماران مبتلا به تنگی کانال نخاع است. این نوع روش قبلا توسط نیدلهای درشت و در میان فضای میانی ستون فقرات انجام می شد اما امروزه منسوخ شده است. این کار توسط فوق تخصص درد و در اتاق های عمل انجام می شود.

روش انجام : این روش نیاز به بیهوشی عمومی دارد و پس از بی حس کردن پوست در اتاق عمل انجام می شود وسیله های شبیه یک سوزن نازک و بلند تحت مونیتور فلوروسکوپ به محلی تنگی ارسال می شود پس از مطمئن شدن از محل تزریق دارو مورد نظر و تزریق شده تنگی بر طرف می گردد. ساعتی بعد از این کار بیمار می تواند راه برود و مرخص شود.

درمان شکستگی ستون فقرات در مشهد :

درمان این شکستگی  در مشهد توسط جراحی کیفوپلاستی این روش درمان مناسبی برای برطرف کردن علائم عصبی مور مور شدن ، بی حسی یا ضعف ناشی از تحت فشار قرار گرفتن نخاع یا ریشه اعصاب نیست در صورتی که مهره ها باعث آغاز التهاب عصبی نشانه دار شده باشد احتمال دارد عمل جراحی فیوژن ستون فقرات انجام شود.

درمان شکستگی ستون فقرات

کیفوپلاستی برای درمان شکستگی ستون فقرات در مشهد :

کیفوپلاستی برای درمان این شکستگی  در مشهد به دلیل قابلیت خود در بازیابی بخشی از ارتفاع مهره ای معمولا تا موقعی که قسمت پیشین تنه ی مهه نسبت به پشت آن حداقل 30 درصد کلاپس نکرده باشد پیشنهاد نمی شود در مواردی که مقدار کلاپس تنه ی مهره کم تر از 30 درصد باشد روش ورتبروپلاستی راحت تری به شما پیشنهاد می شود چون ثبت شکستگی بدون باز یابی کردن ارتفاع مهره ای کافی است علاوه بر این در کلاپس های بیشتر از 70 درصد هم کیفوپلاستی پیشنهاد نمی شود.

شکستگی فشار مهره ای با قدمت بیش از 3 ماه پروسه التیام خورد را آغاز کرده اند و به نظر نمی رسد با عمل کیفوپلاستی برای درمان این شکستگی  در مشهد در مهره ها بازیابی ارتفاع حاصل شود.

چه عوامل دیگری نیز وجود دارند که قبل از انجام جراحی کیفوپلاستی برای درمان شکستگی ستون فقرات در مشهد انجام می شوند ؟

عوامل دیگری نیز وجود دارند که قبل از انجام جراحی کیفوپلاستی برای درمان شکستگی مهره های کمر در مشهد انجام می شوند مانند این مورد که آیا بیمار برای جراحی به اندازه کافی سالم است و آمادگی جراحی شکستگی مهره ها دارد یا خیر. برای مثال اگر بیمار مسن یا شکستگی فشاری او در نتیجه عفونت استخوان باشد احتمال تحمل عمل جراحی کیفوپلاستی کم تر است.

چه زمانی باید کیفوپلاستی را برای بیمارانی دارای شکستگی ستون فقرات هستند در نظر گرفت ؟

در حالی که یک یا چند شکستگی فشاری مهره به صورت بالغوه می تواند موجب درد کمر و خمیدگی غیر طبیعی به جلو شود علائم این شکستگی فشاری معمولا بدون جراحی قابل کنترل هستند اگر درمان های غیر جراحی برای تسکین درد نا توان باشد احتمال اینکه عمل جراحی کم تهاجمی صورت گیرد که با نام جراحی کیفو پلاستی شناخته می شود برای درمان در نظر گرفته شود کلینیک سناباد که در مشهد واقع شده است مفتخر است که این نوع روش درمانی را توسط متخصصان این مرکز به تمام زائران و بیماران گرامی ارائه دهد.

کیفوپلاستی مناسب برای درمان چه نوع شکستگی هایی است ؟

اکثرشکستگی های فشاری مهره ای به صورت خود ب خود بهبود پیدا می کنند و درد از بین می رود در مواردی که شکستگی فشاری مهره ای به واسطه تصویر برداری اشعه ایکس توسط کلینیک درمان ستون فقرات مشهد تشخیص داده شده است و علرغم به کار بستن درمان های غیر جراحی درد به مدت بیشتر از چند هفته پایدار باقی بماند در صورت داشتن علائم زیر می توانید جراحی کیفوپلاستی را در نظر بگیرید :

درد با اعمال زور بدتر بیشتر شود

درد با مور مور شدن بی حسی و ضعف همراه نباشد

مهره ها بین 30 تا 70 درصد کلاپس داشته باشند

از زمانی که شکستگی به وجود آمده است کم تر از سه ماه گذشته باشد.

درد با اعمال زور بدتر و بیشتر شود :

اگر کمر درد با اعمال بار محوری به ستون فقرات بدتر شود ، اندیکاسیون آن را دارد که شکستگی فشاری مهره منبع درد است و می توان آن را با کیفو پلاستی و سایر روش های تقویتی مهره ای درمان کرد.

درد با مور مور شدن بی حسی و ضعف همراه نباشد :

جراحی کیفو پلاستی درمان مناسبی برای برطرف کردن علائم عصبی و مور مور شدن و ضعف ناشی از تحت فشار قرار گرفتن نخاع یا ریشه اعصاب نیست در صورتی که مهره ها باعث آغار التهاب عصبی علامت دار شده باشند احتمال عمل جراحی فیوژن ستون فقرات پیشنهاد می شود.

مهره ها بین 30 تا 70 درصد کلاپس داشته باشند :

کیفوپلاستی به خاطر قابلیت خود در بازیابی بخشی از ارتفاع مهره ای معمولا تا وقتی که قسمت پیشین تنه ی مهره نسبت به پشت آن حداقل 30 درصد کلا پس نکرده باشد پیشنهاد نمی شود ورتبروپلاستی آسان تر پیشنهاد می شود. در کلا پس های بیشتر از 70 درصد جراحی کیفوپلاستی پیشنهاد نمی شود چون اعمال جراحی گسترده تری برای آن بیماران لازم است.

از زمانی که شکستگی به وجود آمده است کم تر از سه ماه گذشته باشد :

شکستگی بیشتر از سه ماه التیام خود را آغاز می کنند و می توان با عمل کیفو پلاستی در آن ها بازیابی ارتفاع حاصل شود. قبل از عمل نیز باید توجه کنید که بیمار برای جراحی اوضاع عمومی مناسبی دارد یا خیر.

اگر به دنبال راهی برای درمان این بیماری هستید می توانید با مراجعه به کلینیک سناباد واقع در مشهد خیابان سناباد بین خیابان های ایرج و تکتم مراجعه کنید و از متخصصان و مشاورانی که در این مرکز حضور دارند راهنمایی بگیرید و تحت درمان آن ها قرار بگیرید. متخصصانی که در این مرکز که در مشهد قرار دارد با تجربه و دارای دانش کافی راجب درمان شکستگی ستون فقرات هستند. این مرکر دارای دستگاه های پیشرفته و خوبی هستند که شما می توانید با اعتماد کامل تحت درمان در این مرکز قرار بگیرید. شما می توانید قبل از مراجعه به کلینیک درمان شکستگی ستون فقرات مشهد از طریق سایت زیر از کلینیک وقت بگیرید و در زمان معین شده حضوری به پزشکان مجرب و متخصص این مرکز مراجعه کنید.

Sanabadclinic.com

ارسال شده در مقالات